img_3922

Finalist Visspecialist 2015

Visspecialist De Dolfijn mag zich` Gouden finalist visspecialist’ noemen

Persbericht juni 2015

Op maandag 29 juni is bekend gemaakt dat Visspecialist De Dolfijn uit Haarlem zichzelf twee jaar lang` Gouden  visspecialist’ mag noemen. De classificatie heeft de winkel behaald door deel te nemen aan de wedstrijd ‘Visspecialist van het Jaar 2015’. Tijdens een feestelijke bijeenkomst waar vele vakgenoten en collega’s aanwezig waren, is de ingevulde checklist en een speciaal certificaat uitgedeeld.
Checklist ‘gouden visspecialist’ De winkel haalt op alle punten checklist gouden visspecialist voldoende.

De wedstrijd visspecialist van het jaar is een initiatief van de Spakenburgse Vishandel Vereniging, een subvereniging van de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten. Om de twee jaar vindt deze wedstrijd plaats. In plaats van een beoordelingsformulier met cijfers, moesten alle visspecialisten zich dit jaar laten keuren aan de hand van de speciale checklist ‘gouden visspecialist’. Alleen wanneer de deelnemer op alle punten een voldoende scoort, mag hij zich ‘Gouden visspecialist’ noemen.

360 graden beoordeling. Alle visspecialisten in Nederland kunnen zich voor de wedstrijd inschrijven. Visspecialist De Dolfijnheeft met haar deelname aan de wedstrijd geprobeerd zichzelf een spiegel voor te houden. ‘We willen altijd beter,’ aldus Bianca en Diana, ondernemer van de viszaak, ‘daarom horen we graag wat anderen er van denken, zeker als het gaat om een jury met zoveel ervaring. Met de checklist beoordeelt de jury ons bedrijf vanuit alle kanten, 360 graden.’

Hygiëne, assortiment en meer. Zo is Visspecialist De Dolfijn gecontroleerd op hygiëne en bijvoorbeeld het gebruik van de zogenaamde hygiënecode in de visbranche. Maar ook het assortiment, hoeveel artikelen er in de vitrine liggen en hoeveel daarvan verse vis is, is meegenomen.

Klant profiteert. ‘Uiteindelijk profiteert de klant hier natuurlijk enorm van,’ leggen Bianca en Diana uit, ‘het is natuurlijk een bevestiging van de altijd hoge kwaliteit die we nastreven. En zonder klanten, geen Kiosk. Dus zetten we hen graag in het zonnetje de komende tijd.’Bianca en Diana doen dit door de komende tijd bestaande en nieuwe klanten te laten proeven van het assortiment. ‘Alleen zo kunnen wij bewijzen met recht Gouden  visspecialist te worden genoemd.’